25.2.2015 – Příhradový jeřáb Manitowoc provedl největší zdvihy v soudobém Rusku

Velký příhradový jeřáb na pásovém podvozku, typ Manitowoc 18000, uskutečnit deset největších zdvihů v aktuální historii Ruska.

Na jihozápadě Ruska, v závodu na zpracování plynu, bylo nutné provést celou řadu masivních zdvihů k usazení obřích pohlcovačů. SWTRANS, společnost pro provádění speciálních transportů, povolala na provedení zdvihů Manitowoc 18000, jeden z největších jeřábů v Rusku. Jeřáb pracoval v závodě Kazachya v Anapě, v oblasti Krasnodar, v krutých zimních podmínkách. Usazoval pohlcovače o délce 22m, průměru 6m a o hmotnosti 230t. Práce proběhla hladce, bezchybně a zcela v souladu s plánem.

Manitowoc 18000

Plány zdvihů prováděl inženýr Jegorov Roman Valerijevič, hlavní plánovač zdvihů společnosti SWTRANS: „Jeřáb Manitowoc 18000 má ohromující výkony, opravdu velké vyložení kombinované s velmi silnou zátěžovou charakteristikou. S takovými možnostmi jsme schopni našim zákazníkům poskytnou služby pro provádění ještě mnohem těžších zdvihů, než byly tyto v Anapě. Sami vidíme, že potřeba takových zdvihů zde v Rusku roste a jsme na to již připraveni.“

Manitowoc 18000

Tento konkrétní Manitowoc 18000 byl přesunut ze své předchozí práce vzdálené od Anapy 5000 km. Ihned po doručení všech částí byl jeřáb týmem SWTRANS sestaven do plánované konfigurace s výložníkem 42 m a ihned byl nasazen do práce. Přesunul se z místa montáže do prostoru provádění zdvihů, kde vyložil tyto obří pohlcovače a provedl jejich hladké usazení do finální polohy. Přesné a citlivé ovládání jeřábu umožnilo usazení takto velkých dílů naprosto přesně, v milimetrové toleranci.

Manitowoc 18000

SWTRANS již použil tento Manitowoc 18000 v minulém roce a to na usazení obdobných konstrukčních prvků v Sibiřské ropné rafinerii, tedy technici společnosti již byly na práci v Anapě dobře připraveni. Oba projekty ukazují, že význam využití takto výkonných jeřábů a zároveň logistiky nadměrné přepravy v Rusku již jen poroste.

Manitowoc 18000 nabízí v základní konfiguraci nosnost až 600t, při využití přídavné protiváhy MAX-ER pak vzroste nosnost až na 750t. Může být vybaven klopným nástavcem výložníku, kdy kombinovaný dosah výložník – nástavec je až 160 m.

-FCh-